Grønne oppdrag i vente!

10.10.2019
Aibelsjefen, Ole Sandvik, er en av foredragsholderne i Lille Maritim 1. november.
Industriseminaret «Grønne oppdrag» i lille Maritim 1. nov vil kunne bringe godt nytt til regionens underleverandører…
Det ble nylig sluppet en Menonrapport som viser at bare markedet for flytende havvind de neste årene kan generere en årlig omsetning på kr 60 milliarder for leverandørindustrien i Norge hvis vi griper muligheten som ligger i markedet.

-For vår region er mulighetene enormt store, og i forhold til en positiv beslutning rundt testfeltet «Utsira Nord», ligger vår region perfekt posisjonert for å ta en stor del i dette mulige «industrieventyret». Men bedriftene våre er allerede i gang med bærekraftige prosjekter over hele linja på flere områder enn bare havvind. Jeg blir oppriktig stolt på vegne av industriregionen når jeg opplever at vi ligger i tet i utviklingen, blant annet på teknologi knyttet til hydrogen og el-ferjer, kabling, omformer-plattformer og mye mer, sier lederen av Næringsforeningen, Bernt Jæger.

Fredag 1. november inviterer Næringsforeningen i samarbeid med DNB til et industriseminar med lunsj i Lille Maritim, som setter fokus på de kommende grønne og bærekraftige prosjektene som de store industriaktørene jobber med om dagen. Foredragsholderne blir Subcontractor Manager i Kværner, Magne Bjelland, kommunikasjons- og markedssjef, Janne Jünger i Wärtsilä, og VP Yard i Aibel Haugesund, Ole Sandvik.

I tillegg kommer sjefsøkonom Kjersti Haugland fra DNB for å gi publikum de økonomiske fremtidsutsiktene for norsk og internasjonal økonomi.

Her kan du lese mer om arrangementet og melde deg på.