Grunn til å feire

15.11.2018
De feirer at de er blitt verdens største innen HR-tjenester
Kaffe og kaker i Haraldsgata 116 da meldingen om at Randstad er blitt global markedsleder innen HR-tjenester, ble feiret i lokalene i sentrum av Haugesund.

Ingrid Lindaas, Lina Førland og Paulina Olbrys utgjør den regionale bemanningen, og de gledet seg over at den nederlandsk baserte organisasjonen nå er blitt verdensleder. Med over 32 000 ansatte er selskapet med på å få mer enn 650 000 mennesker i arbeid hver eneste dag over hele verden.

I Norge har Randstad vært tilstede siden 2008, men det er først med oppkjøpet av Proffice i 2016 at selskapet har blitt en av de største aktørene innenfor bemanning og rekruttering. Selskapet er landsdekkende, og er representert ved varemerkene Randstad og Dfind. Dfind jobber mot fagspesialister og ledere, mens Randstad leverer HR-tjenester innenfor en rekke fagområder.

De tre kvinnene som utgjør Randstad i Haugesund opplever  veldig høy aktivitet nå og de har levert høyest omsetning per måned hittil i år i oktober måned. Bygg og anlegg er ett av spesialistområdene deres men kontoret leverer tjenester innenfor et bredt utvalg av bransjer.

.

Paulina Olbrys er polskfødt og har bodd og jobbet i 10 år på Haugalandet. Hun formidler polsk arbeidskraft i regionen, og har å gjøre med landsmenn som har slått seg ned på Haugalandet og folk som pendler mellom Haugalandet og Polen.

- Jeg ønsker meg en flyrute fra Haugesund til Sør-Polen, sier Paulina, som selv er derfra og som viser til at det er en del arbeidsinnvandrere fra den regionen.

historikk om Randstad

1960      Etablert i Nederland av to studenter

1990      Randstad-aksjen notert på Amsterdam Stock Exchange

1999      Det internasjonale nettverket dobles i størrelse via oppkjøp i USA, Tyskland og Spania