Grunn til å smile

20.10.2017
Disse tre i Brødrene Jacobsen handel ble hedret under Handelens Dag. Det ble også Klinikk Selsaas.
Tradisjonen tro ble det gjort stas på bedrifter som skiller seg ut i mengden av handels- og servicebedrifter under Handelsstandsforeningens arrangement i Haugesund denne uka.

Brødrene Jacobsen stakk av med hedersprisen "Årets handelsbedrift", mens Klinikk Selsaas vant prisen "Årets servicebedrift."

Årets servicebedrift er nominert av kunder og stemt frem av kunder. Ved flere enn 10 forslag, er det juryen som avgjør hvilke bedrifter som får være med i kåringsrunden i regi av H-avis. Premien er markedspakke med en verdi på kr 50 000 fra H-avis.

Årets handelsbedrift nomineres av styret i HHF, Haugesund Sentrum, Markedet, Oasen og Amanda. Kriteriene for å bli nominert er som følger

• Virksomheten må ha tilhørighet på Haugalandet (hovedkontor og / elleravdeling)

• Virksomheten må være innovativ / ha et spennende virke

• Virksomheten må være synlig i sine marked

• Virksomheten må kunne vise til soliditet / lønnsomhet

• Virksomheten må ha bidratt til fremme av handel generelt på Haugalandet

Handelens Dag var godt besløkt i år: rundt 100 interesserte var møtt fram til arrangementet i Handelsstands lokaler. Arild Kildal var programleder og lokale aktører som Sigurd Aase, Margareth Hystad og Stein Lande holdt tankevekkende innlegg. Kyrre M. Knutsen i Sr Bank innledet med å gi en oversikt over den økonomiske situasjon i Rogaland og nordfylket.