Ha alt skriftlig!

04.11.2008
Ha alt skriftlig. Før protokoll fra møter og hold en god dialog med tillitsmannsapparatet. Da unngår du bråk i nedbemanningsprosesser, sa advokat Helge Talmo på næringscafeen i dag.

Et tyvetalls HN-medlemmer benket seg for å høre den erfarne advokaten snakke om hvilke forholdsregler bedriftene bør ta når de står overfor bemanningskutt. Talmo, som bl.a. prosederte under den såkalte Hillesland-saken på 80-tallet og som på enkelte områder ble historisk, gav gode råd til interesserte tilhørere og svarte på spørsmål om alt fra ansiennitetsprinsippets holdbarhet til kontraktørenes stilling.
HNs administrerende direktør gav en kort orientering om foreningens utfordringer, og Kjartan Kjetlands stilte opp med et utsøkt lunsjmåltid i sitt lune rede i sjette etasje på Indre Kai.