Har ansatt tusen nye

25.10.2011
Under ONS i 2010 sa Aibel at selskapet skulle ansette 1000 nye i løpet av de neste tre årene. Nå har de rundet tusen på et drøyt år.

- De fleste vi har ansatt er folk med teknisk bakgrunn. Det er en hovedvekt av ingeniører med teknisk kompetanse, men dette er selvsagt ikke utelukkende. Vi har også ansatt alt fra økonomer til rørleggere og andre faggrupper som jobber ute på plattformene, sier kommunikasjonsdirektør Bjørg Sandal til Petro.no.

- Spennende og langsiktig
Mange nye, store oppdrag for selskapet betyr stort behov for folk. Og Aibel er som kjent ikke alene om å ville huke tak i de rette hodene, spesielt ingeniørene. Til tross for konkurranse selskapene imellom, mener Sandal rekrutteringen har gått ganske smertefritt.

- Det er en bøyg med å få tak i folk, men vi bruker de vanlige kanalene for å komme i kontakt med folk, og føler at det går rimelig greit. Vi er til stede på universiteter, messer og utstillinger, og pleier kontakten inn i miljøene, sier kommunikasjonsdirektøren.

Sandal forteller også at det er ganske mange som tar kontakt og vil ha jobb hos dem.

- Jeg innbiller meg at det har med å gjøre at vi har fått mange interessante jobber den siste tiden. Det gjør at folk ikke bare finner arbeidet spennende, men også ser at det er snakk om langsiktig arbeid, sier Sandal.

Les mer her: