Haugesunds Avis kjøper lokalt TV-selskap

21.12.2010
Mediehuset Haugesunds Avis kjøper 50 prosent av aksjene og blir største eier i TV-selskapet SeByen.no AS. SeByens fem medarbeidere flytter til påske 2011 inn i Haugesund Avis’ lokaler.

SeByen ble etablert i november 2009 og har konsesjon for sending av lokal-TV i Haugesund
-regionen og leverer TV-innhold på flere plattformer, via web-TV, sosiale medier, apps/applikasjoner for lesebrett og mobiltelefoner og på TV via Altibox. Selskapet jobber med å utvide dekningen også til andre TV-distributører, heter det i en pressemelding fra aktørene.

H-avis.no vil fortsette sin web-TV satsning parallelt, med hovedfokus på nyhetssaker. Hovedfokuset til kanalen vil fortsatt være innen featurejournalistikk, kultur, underholdning og sport. SeByen starter publisering på h-avis.no 1. februar 2011.

- Sebyen har etter kort tid fått et godt fotfeste blant publikum i regionen og vi ser nå fram til å fortsette vår gode utvikling med Mediehuset Haugesunds Avis som ny hovedeier i selskapet , sier ansvarlig redaktør i SeByen.no Kristen Borum i en kommentar.

- Vi har store forventninger til samarbeidet, og det gir oss muligheten til å nå enda flere seere via h-avis.no, sier Kristen Borum og Øivind Lindøe i SeByen AS. - Samarbeidet med Radio 102, H-avis.no, Haugesunds Avis og Scanticket.no gir SeByen.no nye muligheter både redaksjonelt og markedsmessig, sier grunderne bak selskapet.

SeByen.no fortsetter med dagens ledelse med Kristen Borum som ansvarlig redaktør og Øivind Lindøe som daglig leder. Ny styreleder i SeByen AS blir adm. direktør Jan Tore Hamnøy i Mediehuset Haugesunds Avis.

- Vi er imponert over hva teamet i SeByen.no har fått til på så kort tid og ser frem til å bli med på fortsettelsen, sier Hamnøy. – Vi går inn på eiersiden i SeByen.no fordi levende bilder er en viktig ingrediens i vår digitale satsing – og fordi vi har stor tro på at enda flere seere og annonsører vil oppdage SeByen.no, sier Hamnøy videre.