Her er Maritim Forums nye leder

25.08.2011
Merk deg denne kvinnen. Solveig Røkenes (36) skal lede Maritimt Forum for Haugaland og Sunnhordland, en av de største medlemsorganisasjonene i Haugesundregionens Næringsforening.

- Jeg gleder meg til å bli mer kjent med andre deler av den maritime klyngen som er på Haugalandet, sier Røkenes til h-avis.no.

Røkenes kommer fra en stilling ved Maritimt opplæringskontor i Haugesund, og overtar daglig leder-jobben fra Sverre Meling jr., som har hatt den i 13 år.

Hun er oppvokst på Torvastad, og har tidligere jobbet på Knarvik videregående skole utenfor Bergen.

Både Maritimt Forum ved Geir Worum og rederiforeningen ved Johan Rokstad er svært fornøyd med ansettelsen.

Røkenes begynner i jobben 1. desember, men vil forsøke å bli faset gradvis inn i stillingen. Med stillingen følger også rollen som sekretær for Haugesund rederiforening, skriver h-avis.no.