Hjertelig velkommen tilbake!

23.06.2020
Kommersiell leder ved Haugesund Lufthavn, Pål Visnes, gleder seg til å få publikum tilbake til «flyplassen vår».
Fra og med neste uke vil flytrafikken fra Helganes øke betraktelig...
-Endelig er vi klare for økt aktivitet igjen på Haugesund Lufthavn! Etter at Norge ble stengt ned 12. mars i år, har aktiviteten ved flyplassen vært redusert til et minimum; både mht til åpningstider og antall avganger.  Fra og med neste uke (fra mandag 29. juni) vil flytrafikken øke betydelig igjen i takt med at resten av Europa nå gradvis åpner sine grenser. Samtidig har vi også sett en god økning i belegget på avgangene til Oslo de siste ukene, sier kommersiell leder på Haugesund Lufthavn, Pål Visnes.

Både Wizzair og Ryanair planlegger nå for oppstart av sine ruter til Polen og Spania, samt at SAS vil øke antall avganger til Oslo i følge Visnes.

Dette er de nye avgangene fra neste uke (uke 27);

• SAS med ekstra avganger til Oslo;  mandag 13:05 og lørdag 11:15

• Wizzair med avganger til Gdansk; onsdag, fredag og søndag

• Wizzair med avganger til Krakow; onsdag og søndag (ny rute).

• Ryanair med avganger til Alicante; tirsdag og lørdag

• Ryanair med avganger til Malaga; mandag og fredag (oppstart fra 3. juli)

Wizzair vil også ha avganger til Gdansk på mandager, altså 4 ukentlige avganger.

-Vi tar forbehold om evt endringer fra flyselskapenes side, men dette er planlagt ruteprogram for de neste tre ukene med mulighet for ytterligere økning senere i sommer. For nærmere informasjon vedr bestilling av billetter viser vi til flyselskapenes egne sider, evt ditt reisebyrå. Vi vil igjen oppfordre publikum om å ankomme flyplassen i god tid før avgang slik at vi i størst mulig grad unngår kødannelser og i innsjekk og sikkerhetskontroll. Restaurant og DutyFreebutikk vil også bli åpnet igjen fra og med neste uke, sier en smilende Visnes, som gleder seg til å få publikum  tilbake til «flyplassen vår».