HN med ny nettportal

25.09.2008
Først Jobb & Næring, så internettportal. Haugesundregionens Næringsforening satser medialt for å styrke posisjonen som regionens paraplyorganisasjon for næringslivet.

%bilde%

- Gjennom magasinet og vår nye nettportal får vi anledning til å sette fokus på næringslivet i regionen og til å yte bedre service til våre 200 medlemsbedrifter og 19 medlemsorganisasjoner, sier administrerende direktør i HN, Egil Severeide.

Nettportalen er utviklet i samarbeid med Sysco, og vil inneholde nyheter fra næringslivet, reportasjer fra bedrifter og presentasjon av spennende mennesker i vårt vidstrakte distrikt.

- Vårt mål er å gjøre portalen til inngangsporten for næringslivet i vår region. Folk utenfra som ønsker å se hva næringslivet i regionen har å by på, kan her orientere seg i vårt medlemsregister og vår nyhetsoversikt. Vi vil samtidig by på en oversikt over hva som skal skje av møter og arrangementer for våre medlemmer, vi vil stimulere til debatt om regionale tema., og vi har invitert kreative mennesker til å blogge sine meninger, sier Severeide.

Kombinasjonen magasin/nett gir HN en fin mulighet til å kommunisere med omverdenen. Severeide sier at det vil være naturlig å kjøre vekselbruk mellom de to kanalene, slik at artikler som står på trykk i magasinet blir tilgjengelig på nett og motsatt. I tillegg vil Jobb & Næring være tilgjengelig i PDF-format på HNs nettsider.

Sysco er en av HNs samarbeidspartnere og var en naturlig aktør å velge når det gjelder videreutvikling av HNs nesttsider, sier HN-direktøren.

Sysco holder til på næringsparken på Norheim og har hatt en kometkarriere. Selskapet er i dag et ledende kompetansemiljø innen drift av forretningskritiske IT-systemer, konsulenttjenester og programvareutvikling. Selskapet har teknologisk spisskompetanse innenfor Oracles produkter, og kjøpte for en tid tilbake Oracle-selskapet Emano i Bergen, noe som befestet selskapets ledende posisjon på Vestlandet.

Selskapet har nå 30 ansatte i Bergen, Stavanger og på Haugalandet. Sysco har også forretningskompetanse innen energi og offentlig sektor, og har doblet omsetning hvert år de to siste årene.

Selskapet ledes av Frank Vikingstad, og i styret sitter bl.a. Bjarne Hareide, Ståle Karlsen og Torhill Widvey.