HSH får gode råd

03.05.2012
Sist uke samlet HSH regionrådet, som er blitt til Råd for samarbeid med arbeidslivet (RSA). Næringsforeningen er representert i rådet.
Alle høyere utdanningsinstitusjoner i Norge oppretter nå slike råd. Målet er å få til et mer strukturert samarbeid mellom høyere utdanningsinstitusjoner og arbeidslivet rundt. På møtet presenterte rektor Liv Reidun Grimstvedt HSH sitt arbeid med strategisk plan og den forestående utdanningsstrategien, skriver HSHs nettutgave. Dekan Gunn Haraldseid og programleder Jan Jonassen viste hvordan HSH jobber med klyngetenking i henholdsvis helsefag og petro-maritim virksomhet, før de ulike deltakerne redegjorde for ulike kompetansebehov i regionen fremover. Rådet skal ha nytt møte igjen til høsten for å jobbe og formalisere begrepet fra ”samfunnskontakt til samfunnskontrakt”. Frem mot høstens møte vil en også se nærmere på rådets sammensetting. Målet er at RSA skal være en samlende møteplass mellom HSH og arbeids-, nærings-, og organisasjonsliv i regionen.