Hun blir næringssjef i Os

14.02.2019
Hun er fra Haugesund og blir en av Terje Søviknes sine nærmeste medarbeidere.
Elin Bryn Thorsen(29) har en mastergrad i entreprenørskap og innovasjon fra NTNU, og kommer fra stillingen som fagansvarlig for høyere utdanning i Ungt Entreprenørskap Telemark. Elin har bodd i Skien og Siljan de siste årene, men drar nå med familien til Os for å starte i ny jobb 1.april.

– Vi mottok hele 24 søknader og har vært gjennom en grundig tilsettingsprosess med flere gode kandidater. Bryn Thorsen har, tross sin unge alder, både de faglige og personlige kvalifikasjonene vi søkte etter, og det skal bli spennende å få henne med på laget, sier ordførar Terje Søviknes (Frp) på kommunens nettsider.

– Dette er en stor og spennende utfordring, og jeg ser virkelig fram til å ta del i utviklingen av næringslivet i Os og etter hvert Bjørnafjorden kommune.

Os er en av Norges mest dynamiske kommuner, og framtidsutsiktene er gode med både ny E39 Os-Bergen, Lyseparken og utviklingen av regionsenteret Osøyro, sier Bryn Thorsen.