Hvem vinner Innovasjonsprisen i år?

08.05.2012
I fjor var det Deep0cean som vant. Hvem vinner Innovasjonsprisen for 2012?
Norsk Petroleumsforening, som er en av medlemsorganisasjonene i Haugesundregionens Næringsforening,  jakter på kandidater i regionen som har gjort seg fortjent til årets lokale innovasjonspris.

Norsk Petroleumsforening (NPF) avdeling Nord Rogaland og Sunnhordland vil også i år dele ut innovasjonsprisen til den bedriften, organisasjon eller personen(ene) på Haugalandet som gjennom sitt innovative bidrag innen petroleumsnæringen synliggjør regionen nasjonalt og/eller internasjonalt.

– Vi ser spesielt etter de gode historiene om prosessen fra en "ide til suksess" som gjennom teknologisk utvikling er blitt realisert.

Vi tror at  ideene er det mange av, og altfor ofte får de ikke den oppmerksomheten de fortjener, forteller styreleder i NPF Ida Vassmo Andersen.

Bakgrunnen for innovasjonsprisen er at NPF tror en synliggjøring av innovative ideer skaper en grobunn for ny kunnskap og et miljø som løfter regionen.

Fjorårets pris ble tildelt Deep Ocean for deres nyskapning innen sveisefri sjøsikrings av utstyr om bord på båter og offshore.

Innovasjonsprisen består av et kunstverk, som vil bli overrakt når vinneren annonseres under Sildajazz-konferansen 8. august. Fristen for å sende inn forslag på kandidater er 10. juni.

– Vi ønsker derfor nå å få tips om bedrifter, organisasjoner eller personer som fortjener årets innovasjonspris, forteller Andersen. Det er fullt mulig å nominere egen bedrift eller organisasjon, forteller hun.

Tips om verdige priskandidater kan sendes inn på mailadresse innovasjon@npf.no