Hvordan blir de møtt?

08.06.2012
Mette Wee fikk tykktarmkreft, Ivar Kayser Olsen hjernekreft. På Næringscafeen neste fredag kan du høre hvilke erfaringer de høstet på jobb og blant kolleger. Og hva vi alle kan lære..
En av tre får kreft en gang i livet. For mange skjer det midt i et hektisk arbeidsliv.

Hvordan reagerer kolleger og arbeidsgivere? Blir de skjøvet ut i kulden? Har arbeidgiveren en plan? Hva kan vi lære av folks erfaringer?

Dette er noen av problemstillingene vi tar opp i Næringscafeen 15. juni.

Det er et tabubelagt område som Næringsforeningen i samarbeid med Kreftomsorg Rogaland ønsker å sette søkelyset på.

Mette jobbet i en mindre, privat bedrift i Haugesund og Ivar som lærer ved en ungdomsskole på Karmøy da kreften rammet dem. De har historier som det er vel verdt å låne øre til.

Deres erfaringer kan brukes til å lære hvordan vi som kolleger og som arbeidsgivere kan møte folk som rammes av alvorlig sykdom.

Bedriftssykepleier Kåre Vold fra Hydro Aluminium Karmøy vil fortelle om bedriftens arbeid i tilknytning til dette tema, og Målfrid H Eide fra Kreftomsorg Rogaland om hvilke tilbud organisasjonen kan gi til regionale bedrifter.

og Mer info og påmelding her: https://nforeningen.no/node/148093