Hvordan står det til?

07.05.2020
Ole Sandvik, verftsleder på Aibel Haugesund.
Både verftsleder på Aibel, Ole Sandvik, og sjefsøkonom Kjersti Haugland i DNB mfl. stiller på NH-webinar neste uke…
Det er turbulente tider, og Næringsforeningen har i samarbeid med DNB invitert inn Aibel-sjefen, Ole Sandvik, og sjefsøkonom Kjersti Haugland i DNB, til å gi oss deres tanker om utviklingen og fremtidsbildet internasjonalt, nasjonalt og ikke minst lokalt.

-Aibel er en særdeles viktig aktør for hele regionen. Bedriften handler varer for over 1 milliard kroner i et normalår hos sine lokale underleverandører; Det er svært viktig for oss at bedriften klarer seg godt gjennom krisen og får tilfang på nye oppdrag i tiden som ligger foran oss. Vi er spente på hva Ole Sandvik har å fortelle oss. Samfunnsøkonomisk får hele verden kjørt seg i disse tider. Det blir krevende fremover, men vi håper selvsagt også at Kjersti Haugland også har med seg noen gladnyheter i webinaret denne dagen, sier lederen av Næringsforeningen Bernt Jæger.

Støtte til etablerte bedrifter

Som en del av regjeringens tiltak for å begrense skadevirkningene av koronautbruddet for norsk økonomi, har Innovasjon Norge fått økte rammer til innovasjonstilskudd rettet mot bedrifter med vekstambisjoner. Hovedfokus er på små og mellomstore bedrifter, men noen ordninger gjelder også for store selskaper. Næringsforeningen har derfor i samarbeid med Innovasjon Norge satt opp et eget webinar med dette som tema onsdag 12. mai.

-Vi mener at en rekke av våre medlemsbedrifter kan ha stor nytte av å delta på dette webinaret, da støtteordningene gir gode muligheter for selskaper med vekstambisjoner, både for grundere og for etablerte bedrifter.  Jeg vil oppfordre flest mulig til å sette av 40 effektive minutter den 12. mai, sier programansvarlig for webinar, Ingeline Kaldestad.

Påmelding og mer info:

1. mai kl. 10.00. Webinar; Muligheter med Innovasjon Norge

2. mai kl. 13.00. Webinar; Haugalandet – hva nå?!

Bilde under: Sjefsøkonom Kjersti Haugland i DNB Markets.