I kompaniskap

05.05.2020
Bjarne Laastad, partner og kommunikasjonsrådgiver i Pyx og Julie Norheim, salgssjef for Schibsted på Haugalandet.
Schibsted og PYX inngår samarbeid for å kunne tilby kundene effektive markedsføringsmuligheter.
Schibsted og PYX inngår samarbeid for å kunne tilby kundene sine mest mulig effektive markedsføringsmuligheter. PYX produserer engasjerende innhold og visuell utforming, mens Schibsted sørger for målrettet og solid dekning gjennom lokal synlighet i nasjonale mediehus.

Med sitt store medienettverk er Schibsted en av de enkleste veien til det norske folk, og de tilbyr sine kunder solid lokal profileringsdekning gjennom nasjonale mediehus som Aftenposten, VG, E24, Bergens Tidende, Fædrelandsvennen, Stavanger Aftenblad og FINN.no.

Nå inngår Schibsted samarbeid med kommunikasjonsbyrået PYX på Haugalandet om produksjon av innhold.

– PYX og Schibsted utfyller hverandre veldig godt, og sammen kan vi nå tilby kundene sterke felles-løsninger med godt innhold som er relevant for de viktige målgruppene deres, og samtidig sørge for god dekning i de målgruppene som betyr noe for kunden, sier Julie Norheim , salgssjef for Schibsted på Haugalandet.

Kommunikasjonsbyrået PYX arbeider med å skape effektiv kommunikasjon og markedsføring for sine kunder, med utgangspunkt tydelige strategier, godt og relevant innhold, funksjonelt design og intuitive digitale løsninger. Byrået har lang erfaring i produksjon av innhold, utarbeidet for å være relevant for kundenes målgrupper.

Sammen med Schibsted vil de nå tilby felles-løsninger på alt fra vanlig banner-annonsering til såkalte native annonsering der innholdet legges i kundens kanaler og profileres gjennom Schibsted, samt egne content-løsninger der innholdet utformes som artikler og presenteres i f.eks. VG eller Aftenposten.

– Vi jobber mye med innholdsproduksjon for en rekke ulike kunder, både i forbindelse med salg og merkevarebygging, og ser at godt innhold presentert på riktig måte for de målgruppene som betyr noe har veldig god effekt. God innholdsmarkedsføring handler om å levere verdifulle opplevelser for mottakerne, noe de opplever som troverdig og relevant. God innholdsmarkedsføring gir deg noe mer enn en vanlig annonse, og når vi kan skreddersy innhold for kunden, og så presentere det på VG, E24, Aftenposten eller regionavisene samen med våre venner i Schibsted, er vi sikret at innholdet treffer der det skal, sier Bjarne Laastad, partner og kommunikasjonsrådgiver i PYX.