iDrift kjøper seg inn i Serit-kjeden

12.09.2018
iDrift kjøper seg inn i den landsdekkende IT-kjeden Serit og blir Serit iDrift.
- iDrift har over lang tid vært i fin vekst, og samarbeider med mange spennende kunder over hele landet. Når vi nå kjøper oss inn i Serit-kjeden, vil vår profil være Serit iDrift. Som Serit iDrift styrker vi vår evne til å gi kundene våre en god og kostnadseffektiv IT-hverdag. Vi kan tilby kundene våre et bredere produkt- og tjenestespekter, bedre innkjøpsavtaler, tilgang til ny kompetanse og samtidig få muligheten til å få solgt iDrift-løsninger til et større geografisk område. Blant annet betyr dette et større forhandlerapparat og nye utviklingsmuligheter for vår Sharepoint-løsning, Drops. - sier Stian Lauknes, daglig leder i iDrift AS.

- Med Serit iDrift på laget får våre eksisterende og nye kunder i Rogaland og Hordaland dra fordel av Serit-kjedens kompetanse og gode avtaler med produsentene. Jeg er veldig fornøyd med at Serit iDrift har kjøpt seg inn i kjeden. Serit iDrifts selskapsprofil så vel som de ansattes profil passer veldig fint inn i Serit og vår Serit-kultur. En kultur hvor medlemmene blant annet er med og bidrar til utviklingen av kjeden. For Serit-kjeden innebærer Serit iDrifts inntreden at vi nå får en lokal og nær forhandler i to fylker hvor vi tidligere ikke har vært representert - sier Richard Hægermark, daglig leder i Serit AS.

- Serit har vært spennende for oss i mange år og vi har fulgt utviklingen i kjeden med stor interesse. Vi kjenner de andre medlemmene i kjeden godt, og ser mange fellestrekk mellom disse og iDrift både i størrelse og måten de blir drevet på. Flere av selskapene har avdelinger i byer og tettsteder på tilsvarende størrelse som kontorene våre. De fremstår som lokale og jordnære, akkurat som vi ønsker å være - også i fortsettelsen – sier Lauknes.
iDrift AS er nå en av 9 likestilte eiere av Serit AS. Serit har et sterkt IT-fagmiljø med over 300 medarbeidere fordelt på 22 kontorer rundt om i landet.