Info møte om strømpriser

21.03.2011
Ønsker du å vite mer om strømmarkedet, strømpriser og nettleie? Da kan du møte opp på Haugaland Kraft i Haugesund onsdag 23. mars fra klokka 18 til 20.

da inviterer selskapet til kundemøte om de vanskelige spørsmål knyttet til kraftsituasjonen.

- I lys av den siste vinteren med kulde og store svingninger i strømprisene ser vi at debatten har gått varm både i media, sosiale medier og blant våre kunder. Vi har fått mange henvendelser med spørsmål om strømpriser, strømprodukter, nettleie, nedtapping av vannmagasiner og mye mer,sier divisjonssjef Gunn Margareth Lassesen i Haugaland Kraft.

Mange av våre kunder som ønsker å vite mer om hvordan strømmarkedet og produksjon av kraft fungerer. Hvorfor får vi så store svingninger i strømprisene som vi fikk i vinter. Hva går nå egentlig nettleien til?

Onsdag 16. mars gikk Statnett ut med en bekymringsmelding vedrørende kraftsituasjonen i Norge. De er langt mer bekymret for kraftsituasjonen nå enn tidligere i vinter. Magasinene er tappet ned til et historisk lavt nivå, til tross for høy import av strøm fra våre naboland hittil i vinter. Hva kan dette bety for oss strømforbrukere?

Vi i Haugaland Kraft ønsker å belyse disse temaene for våre kunder og bidra til å øke kunnskapen rundt strømdebatten som har gått i alle hjem og tv ruter.