Inn i kollektiv-styre

23.10.2014
Nestleder i Næringsforeningen, Hege Skogland Mokleiv, blir nytt styremedlem i et splitter nytt Kolumbus-styre.
Hele det sittende styret blir skiftet ut i forbindelse med at det fylkeskommunale ruteselskapet omdannes til et AS.

Tidligere DSD-sjef Steinar Madsen og konserndirektør Toril Nag i Lyse blir henholdsvis leder og nestleder i det nye styret for ruteselskapet Kolumbus.

- Det bør være mulig å få flere til å reise kollektiv i Rogaland. Andre fylker har klart det, da er det ingen grunn til at ikke vi også skal få det til, sier Steinar Madsen til Aftenbladet.no.

Første november tar han over som styreleder i det fylkeskommunale ruteselskapet Kolumbus. Steinar Madsen var inntil i vår konsernsjef i Det Stavangerske Dampskipsselskap (DSD), en stilling han brått måtte tre inn i da Folke Hermansen døde. Madsen er 47 år, utdannet siviløkonom og hadde jobbet åtte år i DSD da han gikk av i vår.

Med seg i styret får han konserndirektør i Lyse, Toril Nag, som nestleder, Hege Skogland Mokleiv, næringslivsleder fra Haugesund , Bernt Stilluf Karlsen, Rolf Roverud og Ina Eldøy. Andre kjente navn i det nye styret er Bernt Stilluf Karlsen, næringslivsleder og Venstre-poltiiker fra Bærum, og Ina Eldøy, direktør i Avinor på Sola. I tillegg blir  Rolf Roverud med bakgrunn fra blant annet Scana industrier med.

De erstatter et styre hvor alderen på flesteparten ligger pluss-minus 70 år.