Innbyr til idekonkurranse

08.12.2008
8. desember er ”verdens inkubatordag”. Da lanserer Rogaland Ressurssenters bedrifts Inkubator (RRS Inkubator) med samarbeidspartnere forretningsidekonkurransen Haugaland Idecup. Premiepotten har en verdi på over 300.000 kroner.

En inkubator består enkelt sagt av kunnskap, nettverk, rom og viktige kontortjenester som stilles til disposisjon for oppstartsbedrifter. Inkubatoren skal bistå med å få fram nye forretningsideer og bringe dem fram til lønnsom virksomhet. Inkubatoren skal tilby bistand både i tidlig fase, og i den videre utviklingen av bedriften.

Daglig leder av RRS, Anne Kristin Jordbrekk (bildet) forteller at konkurransen starter 8. desember
- RRS inkubator er på jakt etter grundere med gode forretningsideer. Ideene må være basert på nye produkter, tjenester, prosesser eller annet som kan omsettes i et marked – i prinsippet alt som kan karakteriseres som en nyskapende forretningsidé. Ideen blir vurdert etter innovasjonshøyde, vekstpotensial og gjennomføringsmulighet.

Deltageren må bo i Haugesundregionen eller ha planer om å utvikle idéen til en bedrift i regionen. En kan delta som enkeltperson eller sammen med andre i en mindre gruppe. Studenter, forskere, gründere, og oppfinnere oppfordres spesielt til å delta.
Lokale banker og næringsliv er med og sponser premier til vinner(e), sier Jordbrekk.