Kan ikke stå alene lenge

17.06.2011
HSH-styret går ikke inn i forhandlinger om fusjon med andre institusjoner på Vestlandet nå, men innser at samarbeid og fusjoner blir en naturlig utvikling i fremtiden.

- For å imøtekomme regionens behov for kompetanse kan HSH på sikt ikke stå alene som selvstendig institusjon. Samarbeid og fusjoner med en eller flere andre UH-institusjoner på Vestlandet vil være en naturlig utvikling, lyder første punkt av vedtaket fra HSH-styret.

Flere styremedlemmer mente at en måtte gi saken større, bedre og tydeligere framdrift.
- Vi må presisere og legge klar veien for det nye styret som kommer i august, sa flere.

Etter forslag fra styremedlem Christine Øye ble følgende tilleggspunkt lagt til i et samrøstes vedtak:

For å imøtekomme regionens behov for kompetanse kan HSH på sikt ikke stå alene som selvstendig institusjon. Samarbeid og fusjoner med en eller flere andre UH-institusjoner på Vestlandet vil være en naturlig utvikling.

Les mer her: