Karmøy bidrar til motorparken

21.09.2011
Endelig er det avklart at alle de tre kommunene Karmøy, Tysvær og Haugesund vil delta i Fjord
Motorpark med 2,5 millioner kroner hver. Gledelig, sier styreleder Arvid Grimstvedt.

Meldingen om at Karmøy også vil delta kommer fra avtroppende ordfører Kjell Arvid Svendsen. ”Dette er den viktigste forutsetningen for å motta spillemidler at vertskommunen er
med”, sier styreleder i Fjord Motorpark, Arvid Grimstvedt og gleder ser seg over at prosjektet kan
kommer videre i neste fase.

I tillegg til et unikt landsdelanlegg for motorsport er anlegget planlagt som et flerbruksanlegg og vil også kunne gi andre idretter en unik arena. Særlig ved større arrangementer. Primært alle idretter som er basert på "hjul" som sykling (bane, terreng, BMX), rulleski, handikapidrett (rullestol, sykling).

Fjord Motorpark må sees på som noe langt mer enn et vanlig idrettsanlegg. I tillegg til å få en unik arena for barne- og ungdomsidrett. Vil dette også være en viktig arena for forebyggende ungdomsarbeid, trafikksikkerhetsarbeid, reiseliv og næringsutvikling.

Fjord Motorpark er uten sammenligning regionens største enkeltstående reiselivsprosjekt, og har allerede initiert et forskningsprosjekt innen reiseliv, og det arbeides å initiere med flere bl.a. innenfor fornybar energi.