Kjønnsbalanse i NH-styret

26.04.2018
Etter generalforsamlingen i Næringsforeningen på Haugalandet er det like mange kvinner som menn i styret.
Fem av hvert kjønn utgjør det nye styret, og Ingolf Voll fra Gassco blir ny styreleder etter Martha Kold Bakkevig, som har meldt fra om at hun ikke har kapasitet til å lede styret etter å ha overtatt sjefsjobben i Steinsvik-Gruppen.

Med seg i styret for Voll disse ni:

Lillian Medbye, Haugesund Sparebank, ny

Ragnhild Bjerkvik, Aski, ny

Terje Lindstrøm, GL Prosjekt, ny

Solveig Aalde Bark, Hydro Karmøy, gjenvalgt

Sverre Meling, Maritimt Forum, gjenvalgt

Trygve Vikse, Coop Sørvest, gjenvalgt

Jorunn Håvardsholm, Helifuel, ikke på valg

Elisabeth Haldorsen, Ølen Betong, ikke på valg

Asbjørn Moe, Etne og Vindafjord Næringsutvikling, ikke på valg

Generalforsamlingen ble avholdt i Nordsjø Kontorpark, hvor medeier Øystein Grønnevik holdt en redegjørelse om regionens første bream-sertifiserte kontorbygg. Det kom ingen innsigelser verken til årsberetning eller regnskap, og det ble ikke fremmet motkandidater til noen av posisjonene under valgprosessen.

Næringsforeningen har hatt nok et aktivt år bak seg, og nådde en omsetning på 8.4 millioner kroner og et overskudd på 65.000. Foreningen har gjennom en rekke år opparbeidet seg et solid økonomisk fundament, og en egenkapital på knapt 5.4 millioner, går det fram av årsberetningen.