Kjøper seg opp i inkasso

29.08.2011
Pacta as på Stord har på kort tid etablert seg som det største inkassobyrået mellom Bergen og Stavanger. Nå kjøper selskapet Tysvær Inkasso og vokser ytterligere.

- Overtagelsen av porteføljen i Tysvær Inkasso befester denne posisjonen, og gir et flott supplement til selskapet som fra før har et godt kundegrunnlag og oppfattes som en lokal aktør for næringslivet i Haugesundsregionen.
- Kjøpet passer godt med at kontoret nylig har styrket bemanningen, markedsstrategien og våre vekstambisjoner i en spennende region som lokal samarbeidspartner for næringslivet i Sunnhordland, Haugesundsregionen og Indre Hardanger, sier innehaver og daglig leder, Vibecke Beyer.

Inkassoselskapet Pacta er etablert på Stord av Vibecke Beyer (40 år). Vibecke startet i faget i 1997. Inkassobransjen har vært i stor endring siden den gang. Et resultat av utviklingen i bransjen, er opplevelsen og bevegelsen fra kvalitet til kvantitet.
Pacta ble etablert i 2006, og har idag 5 ansatte. Selskapet er 100 % eiet av Vibecke.
- Våre tjenester knyttet til kreditthåndtering og inkasso kan ved første øyekast virke tradisjonelle, men forretningsideen vår utfordrer en sentralisert bransje dominert av store aktører og gir bedre resultater for våre oppdragsgivere, skriver selskapet i en pressemelding.

Tilgjengelighet, service, lokalkunnskap, evne til å lytte, fokus på omdømme, tett oppføling og høy løsningsgrad skiller oss fra de fleste leverandørene i bransjen. I kombinasjon med et fantastisk engasjement og eierskap hos medarbeidere, gjør dette oss unike og sørger for gode resultater og vekst.

I samarbeid med Norges ledende leverandør av inkassosystem utfordrer vi de minste byråene med vår vilje og investeringsevne i moderne og effektive IT løsninger. Vår satsning på tilpassede løsninger til våre oppdragiveres økonomisystemer skal sørge for å opprettholde fremtidig konkurranseevne. Etablerte rutiner og holdninger skal sørge for at vi holder takten i veksten med fortsatt fokus på nærhet og kvalitet, heter det i pressemeldingen.