Klar for storinnrykk

31.03.2011
Hundrevis av utenlandske turoperatører møter i Haugesund neste uke over 300 tilbydere av norske reiselivsopplevelser. Målet er å ta en større markedsposisjon, og selge flere norske reiselivsopplevelser i utlandet.

- Norske reiselivsopplevelser er i verdensklassen. Vi ønsker at flere utenlandske turoperatører skal få øynene opp for alt Norge har å tilby. Vi tror NTW i Haugesund vil inspirere til gode forhandlinger og ny entusiasme foran neste års turistsesong, sier reiselivsdirektør Per-Arne Tuftin i Innovasjon Norge.

Norwegian Travel Workshop (NTW) er den viktigste møteplassen for norsk reiseliv, og går i år av stabelen i Haugesund fra 4. til 7. april. Workshopen er en av de største lukkede fagmessene i Norge og arrangeres av Innovasjon Norge i samarbeid med Destinasjon Haugesund og Haugalandet.

I løpet av tre hektiske dager skal 305 representanter fra utenlandske turoperatører fra 25 land forhandle med 326 norske tilbydere av reiselivsopplevelser om priser og betingelser foran neste års turistsesong.

- Haugesund er klare for å ta imot over 800 gjester og de viktigste kjøperne av norske reiselivsopplevelser, sier Reiselivsdirektør Tore Gautesen i Destinasjon Haugesund og Haugalandet.

- Vårt mål er at alle turoperatørene skal være konvertert til Haugesund-entusiaster etter tre dager hos oss og at vi har vært med på å legge til rette for et av tidenes beste NTW, fortsetter Gautesen.

- For turoperatørene blir det før og etter arrangementet gjennomført visningsturer til ulike områder i Norge slik at de kan gjøre seg bedre kjent med norske reiselivsprodukter, sier Per-Arne Tuftin.

Hovedpunkter fra programmet:

I Haugesund- regionen
Utflukter/ befaring attraksjoner
Utflukter for deltakere

Det vil være fri tilgang for pressen på de enkelte arrangementene. Adgangskort til Vardhallen fås i sekretariatet i hallen.