Klart for "Horisont" på TV Haugaland

17.01.2012
I kveld starter TV-serien "Horisont" på TV Haugaland. Der får vi presentert bransjer og bedrifter i det mangfoldige næringslivet på Haugalandet.

Det først programmet er viet IT-bransjen, som har vokst seg sterk her i regionen de siste årene. Direktør i Næringsforeningen, Egil Severeide skal lede det første programmet og gleder seg til kvelden.

-Vi håper å gi folk flest kunnskap om en næring i vekst og som de færreste har et forhold til, selv om it er blitt en del av hverdagen vår, sier Severeide

Programmet varer i omlag 20 minutter og er delt i to bolker. Først en reportasje om tre av bedriftene IT-miljøet på Haugalandet, og deretter en studiodebatt med representanter fra andre bedrifter. Her møter vi såvel veteraner som nykommere i bransjen og får innblikk i en del av den produktutvikling som skjer i lokalmiljøetpå Haugalandet.

"Horisont" skal gå hver onsdag framover, og er et resultat av et samarbeid mellom TV Haugaland, Haugaland Vekst og Haugesundregionens Næringsforening. Hensikten er å vise noe av det rikholdige næringslivet vi har i vår region.