Konkurrenter blir ett

09.05.2018
Konkurrentene Royal Industriservices og Level Prosjekt slår seg sammen.
De to selskapene har signert en rammeavtale om utleie av arbeidskraft.

De siste årene har Level Prosjekt og Royal Industriservices konkurrert om å levere personell til de samme kundene innen verftsindustri, offshore og subsea. Nå har vi lagt stridsøksen til side, sett at vi utfyller hverandre og funnet ut at vi har større utbytte av å samarbeide for på den måten å tilby våre oppdragsgivere et mer komplett tilbud, heter det i en pressemelding.

Royal Industriservices leverer skandinavisk personell til operasjoner on- og offshore, mens Level Prosjekt henter rotasjonsarbeidere fra hele Europa, til det samme markedet. Noen av de vanligste disiplinene er riggere med mekanisk bakgrunn, flaggmenn, sveisere, platearbeidere, industrimekanikere, industrirørleggere, BES- og brannvakter.

For Level Prosjekt betyr koalisjonen at horisonten utvides.

Vi håper at dette kan gi oss innpass på nye og større markeder, samt at vi skal kunne gi et bredere spekter av personell til eksisterende kunder. Vi har stor tro på at dette er noe begge parter vil dra nytte av, sier daglig leder i Level Prosjekt, Geir Danielsen.

I Royal Industriservices håper de samarbeidet kan gi flere ringvirkninger.

For oss vil dette samarbeidet åpne nye dører, også for våre leveranser av utstyr til bruk offshore og subsea. Vi produserer og leverer betongmatter, Bigbags, Web Rock Filter Units og andre produkter til bruk i undervannsoperasjoner, sier daglig leder i Royal Industriservices, Roy Aleksander Henriquez.