Kraftfull medlemsvekst

21.05.2010
Uke 20 ble ei god uke for HN. Tre av de store bedriftene i regionen valgte å bli direkte medlem i Næringsforeningen; Omega, Suldal Transport og Mediehuset Haugesunds Avis. Tilsammen sysselsetter disse bedriftene nærmere 1000 ansatte.

- Medlemsveksten har vært gledelig stor hittil i år, men det er ikke hver dag vi får tre "storfisker" på en gang. Dette er bedrifter som er dominerende i sin bransje og som er med på å gi HN økt troverdighet og tyngde. Storfamilien på Haugalandet vokser seg stadig større, og det gir oss verdifull inspirasjon til å stå på for medlemmene og for byggingen av regionen, sier administrerende direktør Egil Severeide i Næringsforeningen.

IT-bedriften Omega i Ølensvåg er hoffleverandør av prosjektstyringsverktøy til oljeindustrien og omsetter for rundt 800 millioner kroner årlig. Bedriften har godt over 600 ansatte, og er etablert mange steder i utlandet. Vel 80 av dem holder til ved hovedkontoret i Ølensvåg.

Suldal Transport er et av landets største, private transportselskaper med avdelinger i Suldal, Haugesund og Stavanger. Selskapet har en vognpark på over 100 kjøretøyer, syselsetter vel 200 arbeidstakere og har en årlig omsetning på over 200 millioner kroner.

Mediehuset Haugesunds Avis er regionens desidert største mediebedrift med publikasjonskanaler innen avis, internett og radio. Avisen, som er eid av Edda Media, har knapt hundre ansatte og omsetter årlig for over 250 millioner kroner.

Næringsforeningen har nå 26 organisasjoner med rundt 1400 bedrifter som medlemmer i tillegg til nærmere 250 enkeltbedrifter.