Krever satsing på E134

15.02.2013
Et opprop om satsing på E134 med 2500 bedrifter i ryggen, markerer styrke, mener HN-direktør Egil Severeide. Han er glad for mobiliseringen langs aksen fra Haugesund til Drammen.
Etter initiativ fra Haugesundregionens Næringsforening sender næringsorganisasjoner som representerer over 2500 bedrifter langs hele E134 fra Haugesund til Drammen et opprop med krav om videre utbygging av den viktigste samferdselsåren mellom Øst- og Vest -Norge i neste NTP-periode.

Den politiske behandlingen av Norsk Transportplan er like om hjørnet, og for næringslivet langs E134 er det svært viktig at de planer som er lagt for utvikling av denne viktige næringsvegen blir fulgt opp gjennom bevilgninger i NTP’en.

- E134 kan lett for å drukne i støyen rundt intercity-løsninger på Østlandet og ferjefri E39 langs Vestlandet. Kampen for en sikrere og raskere veiforbindelse øst/vest har en lang historie, og den er ikke over.
Derfor er det viktig å mobilisere for å vise den utålmodighet som små og store bedrifter langs denne hovedpulsåren føler, sier adm.dir.Egil Severeide i Haugesundregionens Næringsforening.

Bak oppropet står bl.a. Tysvær Næringsforum, SMB Odda, Etne og Vindafjord Næringsutvikling, Vindafjord Arbeidsgiverforum og flere organisasjoner i Telemark og Buskerud

Les innholdet i oppropet her: