Kun for yngre ledere

04.05.2012
Ja, du leste riktig - Haugesundregionens Næringsforening oppretter et eget møteforum for ledere og mellomledere under 40 år.
Navnet på gruppen er U-39, og er allerede etablert med egen gruppe på Facebook, der aktuelle kan søke plass i gruppen. Første møte blir torsdag 31.mai kl.19.30 på Festiviteten. I følge komitéleder og initiativtaker Asle Skjærstad (FKH) er hensikten  å gi faglig input, og å bygge nettverk mellom unge ledere som er i samme situasjon. Videre presiserer Skjærstad at en ikke nødvendigvis må være leder i dag for å bli med i  gruppen, men en bør ha ambisjoner om å utøve ledelse i fremtiden. Til å ivareta det faglige innholdet har HN etablert en komité som foruten Asle Skjærstad, består av Anette Friestad (SYSCO), Tiril Fjeld (Atea) og Roy Arne Eike (Deloitte). Foredragsholder på premierekvelden blir organisasjonspsykolog Trond Hegglund som skal snakke om ledelse  i praksis. Hegglund jobber til daglig i firmaet Assessit, og har til nå hatt over 400 personer til coaching. Flere husker nok også hans foredrag  fra Hauglandskonferansen 2010 med tittel ” På trynet og opp igjen”, som satte fokus på hva en kan lære av en nedtur. Fra Næringsforeningens ståsted er U-39  en viktig strategisk satsning,  sier prosjektleder i HN Bernt Jæger. Vi ønsker å være attraktiv for fremtidens ledere, og tilbyr med dette ”skreddersøm” i forhold til de yngres behov for kompetansepåfyll og nettverksbygging. Næringsforeningen har også latt seg inspirere av et lignende opplegg i Bergen som har blitt en stor suksess. Mer informasjon og påmelding finner du her: https://nforeningen.no/node/148091