La oss møtes!

10.09.2020
Næringsforeningen inviterer til trygge, hyggelige og lærerike møteplasser, sier adm.dir Bernt Jæger
Kjære næringsliv,

Våren ble annerledes, og usikkerheten og tiltakene varer lengre enn vi hadde sett for oss.

Det gjelder for oss i Næringsforeningen også, selvsagt…Vi snudde oss kjapt rundt etter nedstengningen i mars og tilbød en tettpakket digital møteserie med faglig innhold som fikk svært gode tilbakemeldinger. Dette konseptet vil vi beholde som ett tilleggskonsept fremover, men – vårt hovedfokus er at vi skal møtes fysisk.

Hvorfor? Først og fremst fordi det er ønsket av våre medlemsbedrifter. Evalueringsskjemaene fra våre to første fysiske arrangementer etter nedstengningen gir oss klare svar. La oss møtes mer. Det er nå vi trenger hverandre !

Vår holdning er at hele samfunnet sakte og sikkert må tilbake mot normalen, enten det dreier seg om kulturlivet, varehandel, restaurantbesøk eller lærerike arrangementer som våre. Det er nå vi legger grunnlaget for at vi har et tilstrekkelig godt tilbud å komme tilbake til. Med små og sikre steg skal vi få dette til sammen. Både Filmfestivalen og Sildajazzen viste at dette går fint, bare alle følger smittevernreglene og deltar i vår felles dugnad.

Smittetallene er for tiden heldigvis svært lave i vår region melder smittevernlegene. Det skal vi gjøre vårt for at de skal være i fortsettelsen også, og vi har tett dialog med fagfolkene for å kvalitetssikre nettopp dette.

Ingen kan garantere noe i disse dager, men vi kan garantere dere at vi følger de gjeldende retningslinjer fra helsemyndighetene til punkt og prikke med tilhørende avstandsregler og begrensinger på deltakere. På den måten kan vi i næringslivet lære, utveksle erfaringer, og ikke minst bli gode sammen i trygge omgivelser.

Hjertelig velkommen til våre møteplasser i høst.

Bernt Jæger

Adm.dir