Lanserer fotballspill world wide

31.10.2019
Klokka 11 fredag lanserer et haugesundselskap et brettspill som allerede er sett av 260.000.
Superclub er et brettspill i fotball for 2–6 personer der den som får 100 poeng i én sesong vinner, med mindre noen vinner tre sesonger på rad først.

Hvert år finansieres mange gode ideer gjennom crowdfunding (folkefinansiering). Den største og mest kjente aktøren innen denne finansieringsløsningen er amerikanske Kickstarter.

Film med Haukås

-Når vi nå har utviklet det som sannsynligvis er verdens beste fotballmanager-brettspill, er det ekstra spennende å prøve denne finansieringsformen. Vi ser at Kickstarter potensielt kan være en fin markedskanal å benytte, og vi er nå like før lansering veldig spente på hvilken respons spillet vårt får, sier kreativ leder i TADA, Stian Iversen

Fotball bli spilt over hele verden, det samme håper vi Superclub kommer til å bli. Derfor har vi de siste ukene jobbet hard og målrettet for at brettspillet skal nå ut så bredt som mulig før det lanseres på kickstarter.com fredag 1. november.

Film med Audun som forteller om spillet

Stian Iversen definerer interessen for Superclub ute i den vide verden som "intet annet enn massiv:"

• Nær 260.000 mennesker har sett introduksjonsvideoen på Facebook som forklarer hvordan spillet skal spilles

• Samme video har fått 2.100 positive kommentarer, til og med «haterne» kommer med konstruktive komplimenter

• Over 50.000 personer har engasjert seg i innhold lagt ut på Facebook og Instagram.

• I løpet av de to siste ukene har følgerskaren i sosiale medier vokst 700 prosent – til 4.700 personer

• I tillegg har 1.700 registrert seg som mottakere av Superclubs nyhetsbrev

• Interessenter bor i hele verden, spesielt i fotballgale land som England, Nederland, Italia, Tyskland, Belgia og Danmark

• Snapcaht-filtrene til Superclub på store europeiske fotballstadioner har blitt brukt 6.000 ganger og er sett av over 460.000 personer

-Vi i gjengen som har utviklet Superclub er overveldet og takknemlige for den positive responsen,

Før det hele blåses i gang på Kickstarter kl. 11 norsk tid på fredag, har vi enda mange baller i lufta som skal dempes, blant annet på spillets nettside – superclubgame.com. Det som imidlertid er hugget i stein på taktikktavla er at Superclub er billigst å kjøpe de første 24 timene etter lansering, sier Stian Iversen.