Lanserer Klimapris på Byggarena

12.09.2019
- Terskelen er lav. Her kan både små og store bedrifter komme med sine forslag, sier juryleder Frode Styve i "Næringsforeningens Klimapris."
På Byggarena 25. oktober vil Næringsforeningen dele ut sin egen Klimapris
Ideen kom fra Frode Styve, daglig leder i energi- og miljøselskapet ETA Energi. Nå har Næringsforeningen satt ned en jury bestående av nettopp Frode Styve, Margret Einarsdottir i Ragn Sells og Hilde Øygarden i NH, som skal kåre vinneren på Byggarena 2019 i Scandic Maritim.

Hensikten med prisen er å stimulere til grønn satsing innen bygg- og anleggsbransjen  på Haugalandet.

Klimaprisen tildeles den person eller virksomhet som i løpet av året har utmerket seg med å sette effektiv, bærekraftig og fremtidsrettet miljøtenkning på agendaen. Dette gjennom å inspirere, lede, gjennomføre tiltak, eller på andre måter stimulere til at Haugalandet beveger seg i en grønnere retning.

Juryen leter etter  bedrifter som har gjort små eller store miljøtiltak.

– Vi har lav terskel og håper å se mange gode miljøtiltak i hele regionen, sier juryformann Frode Styve.

Forslag på kandidater kan sendes hilde@nforeningen.no innen 8. oktober 2019.

Her han du melde deg på til Byggarena