Leder & HR-dagen 2023

Jakten på gode prestasjoner - og trygge og effektive team!
Leder & HR-dagen er årets nyttigste arena for alle som er opptatt av ledelse og gode lederverktøy.  Årets program byr på verdifull kunnskap, konkrete verktøy, praktiske eksempler  og en solid dose inspirasjon fra noen av landets aller beste fagpersoner og foredragsholdere.

Årets program handler bl.a om Psykologisk Trygghet i team, prestasjonsledelse og mental trening.

Sjekk ut programmet under – og sikre din plass allerede nå!

Se detaljert program med tider her!

Pris: medlem: kr 2900,- / ikke medlem: kr 3990,-
Meld meg på!
Side Image

Bjørn Mannsverk - Den beste prestasjonen ligger foran oss!

Bjørn Mannsverk er utdannet jagerflyger, har jobbet for NATO og har ledet og håndtert flere kriser for forsvaret. Mest kjent er han kanskje som mentaltreneren som skapte mentale mirakler i Bodø Glimt garderoben.

Han ble headhuntet av Nikolai Tangen – og jobber nå bl.a som mentaltrener for Oljefondet. I 2022 ga Bjørn ut boken Kampklar.

I sitt foredrag deler Bjørn Mannsverk sine tanker og perspektiver om prestasjoner/prestasjonsmentalitet - og hvordan vi kan prestere godt over tid, både på individ – og organisasjonsnivå.
Sentralt i dette står læring, deling og utvikling, med psykologisk trygghet som det viktige rammeverket.

Mannsverk deler historier og forteller om filosofien rundt arbeidet med å bygge en bærekraftig prestasjonskultur, basert på hans erfaring som jagerflyger – og som mentaltrener i Bodø Glimt og Oljefondet.

Side Image

Bård Fyhn - Har du det bra - gjør du det bra!

…Om psykologisk trygghet!

Psykologisk trygghet er et begrep som har fått stor oppmerksomhet de senere år og - trekkes fram som avgjørende for et arbeidsmiljø der vi både trives og jobber godt sammen. Bård Fyhn vil ta oss gjennom den viktigste forskningen på psykologisk trygghet - og setter fokus på:

- Hva psykologisk trygghet egentlig er - og ikke er
- Hvorfor psykologisk trygghet er viktig for samarbeid
- Hvordan vi kan bygge psykologisk trygghet i praksis

Bård Fyhn har de siste årene vært PhD stipendiat ved NHH Norges Handelshøyskole, hvor han har forsket på psykologisk trygghet i team. Bård er utdannet ved Sjøkrigsskolen og har lang erfaring fra operativ tjeneste og lederutvikling i Forsvaret. Han er nå ansatt som programleder ved NHH Executive og forsker ved Samfunns- og Næringslivsforskning.
Bård er også en aktiv foredragsholder og brenner for å gjøre forskning tilgjengelig og praktisk, blant annet gjennom gruppetenkerne.com – en blogg om team og ledelse.

Side Image

Lars Christian Larsen;Teamutviklingen som doblet salget...

I foredraget får vi et godt innblikk i historien om hvordan konflikt, som konsekvens av omorganisering,  ble snudd til både menneskelig og kommersiell suksess gjennom systematisk teamutvikling,  med fokus på tilbakemeldingskultur og psykologisk trygghet.

Lars Christian Larssen oss gjennom reisen fra konflikt til suksess; hva man lærte, hva det ble feilet på - og ikke minst hva man fikk ut av det både personlig- og på gruppenivå.

Gjennom praktiske eksempler og overførbar erfaring viser han hvordan investering i teamutvikling kan skape målbare resultater – og deler sine råd og forslag til hvordan komme i gang – og gjennomføre tilsvarende prosjekt.

Om foredragsholder:

Lars Christian Larssen
Lars var inntil nylig er forretningsutvikler i Schibsted, der han jobbet med å med å utvikle tjenester innen strategisk leder- og teamutvikling. Lars har en sterk interesse for å koble helse og utvikling inn i organisasjonsutviklingen, da spesielt hvordan bygge god grunnhelse, stressmestring og fokustrening.
Hans fagbakgrunn er innen organisasjonspsykologi, og han har erfaring ekspedisjonsleder i arktiske strøk som han trekker på i sitt arbeid i organisasjonslivet.

Linda Øye - Åpen dag på lukket avdeling

Linda Øye setter fokus på psykisk helse, med kunnskap og egen erfaring – godt blandet med herlig humor!

Linda Øye er gründeren bak "Fra offer til kriger". Hun har like mange år på psykiatrisk avdeling som hun har på skole. Da er det betryggende at det kun er 9-årig grunnskole, i  følge henne selv.

Hun har snudd sine erfaringer inn i sitt sosiale entreprenørskap "Fra offer til kriger", et sosialt entreprenørskap som jobber med å hjelpe unge mennesker tilbake til skole/arbeid.
Linda pleier å si at hennes jobb er å normalisere galskap. Dette har hun gode forutsetninger til å klare, da hun har jobbet seg fra å være varig ufør, til i dag å drive sitt eget firma med flere ansatte. Linda er kjent for å bruke humor i alvorlige temaer og snakker et språk som alle kan kjenne seg igjen i.

Linda Øye har mottatt en rekke priser for sitt arbeid, bl.a er hun kåret til Årets lyspunkt, hun har mottatt Bragdprisen 2017 og Årets Ildsjel i 2021. Hun er også aktuell med dokumentarserien «Jeg er en kriger» hvor Vinterfilm har fulgt hennes arbeid gjennom 4 år. Denne ligger på Godt Norsk, som er Altibox sin strømmetjeneste.

Ærlig talt!

Vi har invitert 3 dyktige lokale ledere som skal dele noen av sine erfaringer og personlige betraktninger om ledelse.
Og det skal de gjøre på strengt tilmålt tid;

9 minutter – Ærlig talt! – om ledelse!

Inge Jan Thorsen, Adm direktør i Vassbakk & Stol, Banksjef Bente H. Syre i Haugesund Sparebank og Regiondirektør i Sammen Gro Nesheim deler sine personlige meninger og refleksjoner bl.a om hva de mener er viktig i eget lederskap, utfordringer - og hvordan takle usikkerhet…

Juss for en liten time - Lise M. Østensjø Waage

Arbeidsrett danner grunnlaget i HR- og personalarbeid – og er en helt sentral del av arbeidslivet. Årets program har derfor også denne gang, avsatt plass til viktige tema innenfor arbeidsretten.