Lettere å nå Haugaland Kraft

14.03.2011
Nå kan du bruke mindre energi på å ringe Haugaland Kraft. Fra 15. mars blir det enklere å nå igjennom til riktig avdeling. Uansett hva det gjelder, ringer du bare 05270.

- Fram til i dag har det vært mange forskjellige telefonnummer en kan ta kontakt med oss på selv om vi har hatt et hovednummer. Dette kan virke litt forvirrende. Vi har derfor satt fokus på å gjøre det enklere for kunden å nå oss og den avdelingen de ønsker å snakke med, sier divisjonssjef marked Gunn Margareth Lassesen.

Når en ringer det nye nummeret får en tre enkle menyvalg. Dette er innført slik at kundene raskt skal nå fram til ønsket avdeling. Hvis ingen av menyvalgene passer, blir du satt direkte til en som kan hjelpe deg med å finne fram.

- Vi har også beholdt de fire første numrene i det gamle telefonnummeret får å gjøre det så enkelt som mulig å huske, smiler Lassesen.

Innføringen av det femsifrede nummeret gjør det enklere å nå Haugaland Kraft.
- På vår side, er det enklere å kunne kommunisere ut et felles kontaktpunkt for hele bedriften, forteller divisjonssjefen.

Det nye telefonsystemet muliggjør også informasjonsmeldinger til kunder som ringer inn, hvis det skulle ha oppstått en uforutsett hendelse i en tjeneste.

- Dette betyr at kunder vil kunne få svar med en gang hvis de opplever uregelmessigheter. Følgelig er det en forbedring av vårt servicenivå, noe vi så klart også er veldig fornøyde med, avslutter Lassesen.