Level Group kjøper Header

01.10.2018
Kompetansen og produktporteføljen i Header AS overtas av Level Digital og Level AudioVision.
Level Digital ble stiftet i september 2017 og har til nå primært hatt fokus utvikling av programvare for energibesparelse på skip, samt generell software-utvikling og IoT rettet mot fiskeoppdrett og skip. Med oppkjøpet av Header forsterkes denne satsingen betydelig samtidig som de utvider virksomheten betydelig, med både web, datalagring, nettbutikk, design og digital rådgivning.

– Vi er svært fornøyde med å få folkene fra Header med i vårt team. Dette gir oss et langt større marked, som vi kan tilby flere og bedre tjenester. Vi forventer stor vekst i årene fremover, sier daglig leder i Level Digital, Stig Blomseth.
– Å bli en del av Level Digital gir oss helt nye muligheter. Vi er veldig glade for å bli en del av den fremoverlente og dynamiske satsingen til Level Group, tilføyer tidligere daglig leder i Header, Odd-Andreas Våge.

Overtakelsen har også positive ringvirkninger for Level AudioVision. Et selskap som ble etablert i vår, der de tilbyr kvalitetsprodukter og rådgivning innen møteromsløsninger, hjemmekino og smarthus. Nå får de et bredere utvalg ved å implementere Headers Digitalskilt.no, samt deres selvutviklede system for skybasert skjerminnhold, Adplay.

– Level AudioVision vil med dette kunne tilby markedets mest brukervennlige software for publisering av innhold på våre digitale skilt, samtidig som vi har det smarteste systemet for å produsere innhold på skjermene, sier forretningsutvikler i Level Group, Jan Inge Kvilhaugsvik.