Løfter E134 til nasjonalt nivå

13.06.2012
- Vi må øke bevisstheten om at E134 er av nasjonal betydning som hovedvei øst-vest. Dette møtet var et viktig skritt i den retning, sier Arve Kambe etter møtet på Stortinget
Stortingsrepresentanter, ordførere og fylkespolitikere satte hverandre stevne i hovedstaden tirsdag for å diskutere utviklingen av E 134. Kambe var en del av en gruppe stortingspolitikere som tok initiativ til møtet, der hovedhensikten var å få status på de ulike prosjektene og diskutere måter å posisjonere vegstrekningen på i forhold til NTP.

- Et nyttig møte, der vi er i ferd med å få en sterk konsesus mellom fylkene Rogaland, Hordaland og Telemark, og der også store deler av Buskerud har stor sans for våre argumenter. Hovedinntrykket er at det er en voksende erkjennelse for at dette ikke bare er et regionalt prosjekt for de berørte fylkene, men et nasjonalt prosjekt for å sikre kvalitet på den viktigste veistrekningen mellom øst og vest-Norge, sier Kambe.

Les intervjuet med Kambe i "Karmsund":