Loganair lanserer ny rute mellom Haugesund og Aberdeen

09.09.2019
Det skotske flyselskapet Loganair åpner en ny rute fra Haugesund til Aberdeen.
Flyselskapet starter helårsruten, med 6 ukentlige avganger.
Det skotske flyselskapet Loganair, har i følge en pressemelding fra Lufthavndrift AS, kunngjort at de åpner en ny rute fra Haugesund til Aberdeen – selskapets første rute fra byen. Flyselskapet starter helårsruten, med 6 ukentlige avganger, den 24. februar 2020. Forbindelsen vil forenkle forretningsreiser til Europas olje- og gassenter og for fritidsreisende som ønsker å utforske Skottlands nordøstlige region. Operert av et 49-seters Embraer 145 jetfly med en flytid på bare 1 time og 15 minutter blir Haugesund Loganairs tredje destinasjon i Norge, sammen med Bergen og Stavanger. Videre fra Aberdeen kan norske kunder utnytte gode forbindelser videre til Loganairs nettverk som blant annet inkluderer; Newcastle, Shetland, London og Orknøyene.-Vi ønsker denne ruten til Aberdeen hjertelig velkommen til Haugalandet. Flere av medlemmene våre driver virksomhet i dette området og vil glede seg over fordelene av et full service flyselskap med gode nettverksforbindelser til flere destinasjoner i Storbritannia, sier administrerende direktør i Næringsforeningen, Bernt Jæger.

De praktiske avgangstidene muliggjøre korte helgeturer til Aberdeenshire hvor du blant annet kan besøke majestetiske Cairngorms nasjonalpark, det verdensberømte slottet Dunnottar og whiskeyregionen Speyside. Loganair, Storbritannias lokale flyselskap med flyvninger siden 1963, inkluderer bagasje og gratis forfriskninger som standard på sine flyvninger. Du har også mulighet til å bli medlem av Clan Loganair – flyselskapets eget lojalitetsprogram for lojale kunder.

-Vi er glade for å betjene Haugesund med denne nye direkteruten til Aberdeen. Det er viktige forretningsforbindelser mellom de to byene som deler en arv bestående av energi og maritim industri. De hyppige avgangene vil også gjøre det lettere å drive forretning mellom Hagesund og resten av Storbritannia på grunn av de nye og praktiske rutene fra knutepunktet vårt i Aberdeen. Dette blir vår tredje rute til Norge og vi ser frem til å ytterligere styrke båndene mellom Skottland og vår gode nabo, sier Kay Ryan, komersiell direktør i Loganair.