Medlemsbedrift vant HMS-pris

10.11.2011
En av våre medlemsbedrifter i transportsektoren, Jarl Kvam Transport AS på Frakkagjerd er kåret til vinneren av Norsk Petroleumsinstitutts HMS-pris.

- Det var en stor ære å bare bli nomrinert. Å vinne var nærmest utenkelig. HMS er et møysommelig arbeid vi har jobbet med i mange år. Denne anerkjennelsen er også et kvalitetsstempel overfor våre nåværende og nye oppdragsgivere, sier daglig leder Jarl Kvam, som i går kveld kunne hente sitt diplom for å ha deltatt på Næringsforenings kursserie i Styrestall Haugalandet for 2011.

Jarl Kvam Transport AShar 24 sjåfører og seks ansatte i administrasjonen. I revisjonen av bedriftens HMS-arbeid inngår 13 biler som omfatter 17 sjåfører og tre i administrasjonen. Disse transporterer LNG, LPG og litt fyringsprodukter i samarbeid med en annen aktør.

Prisen ble delt ut for sekstende gang under Norsk Petroleumsinstituttd årskonferanse i Oslo tirsdag
- Jarl Kvam Transport AS jobber kontinuerlig med HMS, og skaper gode holdninger i bedriften. Det legges ned mye tid i oppfølging av rutiner. Antallet uønskede hendelser som ble dokumentert var svært lavt, og selskapet fremsto som det beste til å bruke betydelige ressurser for å etterleve og forbedre egen HMS, sier generalsekretær i Norsk Petroleumsinstitutt, Inger-Lise M. Nøstvik til h-avis.no