Møtte Giske på ONS

20.08.2013
Kjell Sternhoff fikk storfint besøk på ONS Norway i går. Næringsminister Trond Giske tok seg god tid til å hilse på lederen i  Olaussens Metallstøperi og ta en nærmere titt på Amanda-statuetten.
Muligens var statsråden vel vitende om at hans kollega Sigbjørn Johnsen tråkket skikkelig uti da han under vårens Haugalandskonferanse prøvdeseg med at Amanda-statuetten var et produkt fra Toten.
Sternhoff protesterte høylytt på sosiale medier etterpå og i går ble Giske fortalt hvor produktet stammer fra.
Olaussen Metallstøperi er inne i en god periode og presenterer et fjorårsregnskap som er blant de beste i selskapets historie med et resultat på over ti prosent av omsetningen.

Sternhoff er en av dem som har valgt å presentere seg på egen stand under ONS Norway, som er en nykommer på messemarkedet i sesongen mellom de store internasjonale messene for oljebransjen. Også Møllerodden /Brødrene Haukås og Harding hadde separate stands.
Det er først og fremst leverandørindustrien som er målgruppen for ONS Norway, og det er knyttet stor interesse til om arrangøren klarer å nå det forventede besøkstallet på 15.000.

Da Ingeline Kaldestad og Egil Severeide fra Næringsforeningen besøkte messen i går var det godt med plass i hallene, og en himmelvid forskjell fra de "skikkelige" oljemessene.

Haugesundregionen har en egen stand designet av MB Kongress, og der fant vi DeepWell, Karmøy Trading, Reach Subsea, Solar, Haugaland Næringspark, Acrylicon, Touch Systems og Bruvik Ur.

De to sistnevnte hadde laget en felles presentasjon som tydelig fanget folks oppmerksomhet.