Næringslivet ringer!

11.10.2013
Førstkommende onsdag er det godt mulig at du får en telefon fra Egil Severeide eller Bernt Jæger i Haugesundregionens Næringsforening. De har nemlig takket ja til å være en del av TV aksjonens NRK ringe-team i 2013

TV-aksjonen NRK går i år til Nasjonalforeningen for folkehelsens arbeid med demens.

«Responsen fra næringslivet overveldende, og dette ser lovende ut for årets viktige TV-aksjon. Alt ligger an til at dette blir et rekordår for TV-aksjonen med tanke på næringslivets deltagelse, og målet er å bli landets beste næringslivsfylke» sier fylkesaksjonskoordinator Cecilie Brekke Strand.Midlene fra aksjonen vil gå til Nasjonalforeningen for folkehelsens arbeid med demens, under slagordet «Ingen tid å miste». Over 70 000 mennesker i Norge har demens og antallet vil fordobles de neste tiårene.Demens opptrer oftest i høy alder, men sykdommene kan også ramme yngre. I Norge er det omtrent 3 000 personer under 65 år med demens.

Ringe-dugnaden forgår i tidsrommet fra kl.13 til kl.16 i lokalene til Haugaland Kraft. For uten HN`s representanter stiller følgende bedrifter:

Haugesund:

Tiril Fjeld fra Atea

Mathias Mansoori fra Scandic hotell

Jan Klovning fra Klovning Storkjøkken

Synnøve Brakstad fra NB Sørensen

Tore Gautesen Havnevesenet

Sven Olsen Varaordfører Haugesund

Rita Leinan fra Haugaland Vekst

Tove Lise Storø Aibel

Karmøy:

Svein Erik Wiksnes fra Hydro