Noreq Fender etablerer base ved Bokn Maritime Senter

26.03.2015
Fra basen på Bokn Maritime Senter vil Noreq Fender leie ut fendere til sine kunder på Vestlandet.
Fender ble stiftet i 2006 og har vokst gradvis til å bli en stor leverandør av fendere til beskyttelse for store skip og sjøbaserte enheter med havner og rederier som de vanligste kundene.

- Bokn Maritime Senter ligger i en stor havneregion på Haugalandet og nær store markeder i Stavanger og Bergensregionen, uttaler Åsmund Lilleaas i Noreq Fender AS.
- Som leverandør av spesialprodukter til hele Vestlandet ser vi på Bokn som god plassering for vår bedrift allerede nå og samtidig er vi overbevist om at dette er et godt strategisk valg for fremtiden. Med Rogfast vil miljøene sør og nord for Boknafjorden smelte sammen til en stor maritim region, fortsetter Lilleaas.

Gründer bak etableringen av Bokn Maritime Senter, Gunnar Hop, er svært tilfreds med å få på plass en ny maritim aktør på Knarholmen. "I første omgang vil Noreq Fender disponere utendørsarealer, men de har også produkter som egner seg best til oppbevaring innendørs. Sesongen for vinterlagring går mot slutten og vi får snart god kapasitet i hallen. Vi arbeider aktivt med å fylle opp med langsiktige leietakere."