Notar kutter-men ikke her

31.10.2008
Notar legger ned 26 ulønnsomme egeneide meglerkontorer. Haugesund, Karmøy og Stord er ikke berørt av kuttene.

- Her klarer vi oss godt, selv om konkurransen selvsagt er hard, sier leder av Haugesunds-kontoret Nils Kristian Hald til HN-nett. Notar har fire ansatte i Haugesund, og to i Kopervik. Kontorene på Sør-Vestlandet går bra, og Stord og Stavanger er heller ikke berørt av nedbemanningen.
- En omfattende gjennomgang avdekket behov for opprydding. Nå tar vi noen meget kraftige grep for å sikre et lønnsomt og sterkt Notar også i fremtiden, sier Notars nye adm. dir. Geir Hantveit ifølge en pressemelding.

Drøyt hundre personer blir sagt opp som følge av nedleggelsen av de 26 kontorene. Her er listen:

Alta, Vesterålen, Troms, Midt-Troms, Tromsdalen, Langnes (Tromsø), Narvik, Gjøvik, Lillehammer, Hamar, Arendal, Tiller (Trondheim), Nybygg (Lillestrøm), Strømmen, Lørenskog, St. Hanshaugen (Oslo), Stovner (Oslo), Bryn (Oslo), Økern (Oslo), Fredrikstad, Larvik, Asker, Vestfold, Førde, Florø og Molde.

- Den kraftige veksten i Notar-systemet de senere årene har gått på bekostning av lønnsomheten. Mange meglerkontorer har gått med tap, sier Hantveit, som karakteriserer dette grepet som første steg i byggingen av ”Nye Notar”.