Ny F&I-konferanse i Haugesund

31.03.2011
Den tredje Forsknings- og Innovasjonskonferansen i Haugesund nærmer seg. Programansvarlig Thorvald Gundersen lover en spennende dag med høyt faglig innhold og anledning til mingling 3. mai.

Den faglige innretningen på årets F&I-konferanse er knyttet til etableringen av SimSea, det nye trenings- og testsenteret for offshore operasjoner, som er et regionalt løft for å styrke kompetansen knyttet til krevende maritime operasjoner.

På konferansen får du høre om vår kunnskapsbaserte region i perspektiv fra fylkesordfører Tom Tvedt og professor Torger Reve fra Handelshøyskolen BI.

Påmelding her:

Vi får innsikt i offshorenæringens globale markedsperspektiver fra anerkjente markedsanalytikere fra Infield Systems. Simsea og Kongsberg Maritime deler intensjoner og muligheter rundt simulatorsenteret.

Fra ulike norske forskningsmiljøer får vi forskningsresultater innenfor sikkerhetskultur, samhandling under organisatorisk kompleksitet og læring i virtuelle beslutningsmiljø. Vi avslutter programmet med å få kompetent kapital til fortelle hva de ser etter i et prospekt.

Etter 18:00 inviterer vi på innovasjonsmiddag for konferansedeltakerne.

Vitenskapsjournalist Hanne Kari Fossum fra NRK vil med stødig hånd geleide oss gjennom dagen som konferansier. Hun er programleder i TV-programmene ”Schrödingers katt” og ”Tekno”. Fossum er sivilingeniør i industriell økonomi og er opptatt av oljebransjen, samtidig som hun har dataspilldilla. Dette er en perfekt kombinasjon for årets konferanseprogram.

Vi trekker linjene videre fra Haugesundskonferansen hvor Victor D. Normann forteller oss at vi står foran en stor omstilling i industrien til sterkere innslag av kompetansearbeidsplasser. Mens han drog det samfunnsøkonomiske perspektivet kommer Torger Reve til å presentere hva dette vil si for bedriftene i et mikroøkonomisk perspektiv.

Her er det en rød tråd fra hva som er kjerne i en kompetansearbeidsplass, hvordan omstiller man, hvordan oppnås kunnskapsoverføring fra praktisk erfaring ved bruk av muliggjørende teknologi… når alt kommer til alt, er det verdt et besøk på F&I-konferansen uavhengig av hvilken bransje man er i. Det blir høyt tempo, god underholdning og høy nytteverdi til en billig penge. Les gjennom programmet, meld deg på og videresend invitasjonen til dine kontakter, sier programansvarlig Thorvald Gundersen i Polytec.