Ny samarbeidspartner

19.12.2019
Daglig leder Stian Lauknes i Serit Idrift (t.v.) sammen med ad.dir. Bernt Jæger i Næringsforeningen Haugalandet
Serit iDrift er ny samarbeidspartner for Næringsforeningen. Selskapet er i vekst og konstant på jakt etter nye medarbeidere
IT-bransjen går rimelig godt, og daværende iDrift kjøpte seg for et godt år siden inn i den landsdekkende Serit-gruppen. Serit-gruppen består av 9 lokalt eide IT-selskaper fra Finnmark i nord til Agder i sør. Daglig leder Stian Lauknes melder om høy aktivitet og stor etterspørsel etter IT-kompetanse hos bedriftene.

-Vi kunne ansatt mange flere, men det er mangel på IT-folk i denne regionen. Til Husnes derimot, der vi har hovedkontoret vårt, er det lettere å rekruttere, sier Lauknes, som gleder seg over nylig inngåtte kontrakter med større selskaper som båtprodusenten Fjellstrand, som har kjøpt ny serverløsning.

Serit er en kunnskapsbedrift og der ligger også koplingen til Næringsforeningen.  Serit iDrift har 6 lokalkontorer i Haugesund, Sunnhordland, Os og Bergen  og teller rundt 40 medarbeidere.

Bedriften driver også kursvirksomhet, og ønsker gjennom samarbeidsavtalen om Næringsforeningens konsept PLUSS Frokost  å bli en enda mer synlig aktør i markedet.

-Vi matcher hverandre godt og  ser fram til et godt samarbeid, sier Lauknes.