-Kjære reisevenner, vi har savnet dere…

19.02.2021
Busssjåfør og reiseplanlegger slår seg sammen om nytt reisebyrå
Kjære reisevenner, vi har savnet dere…

Slik åpner Per Arne Fisketjøn og Jessica Velde en pressemeldingen der de røper oppstarten av et nytt reisebyrå: ReiseTeam.

Per Arne har i mange år tilbudt turer i alle slag gjennom Suldal Billag og nå Suldalsbussen. Alt fra ferdige pakketurer til Ski-VM og dansegalla på Storefjell, til turer der kundene har laget opplegg og innhold selv. Jessica Velde har i snart 20 år tilbudt uforglemmelige turer for tusenvis av kunder gjennom sitt arbeid for reisebyrået GoTo Berg-Hansen og Escape Travel.

Så snart situasjonen tillater det skal de skape reiseglede til grupper som er på jakt etter spesielle opplevelser. De planlegger å tilby alt fra enkle reiser og arrangement i nærmiljøet, til reiser og større opplevelser.

-Det kan være klasseturer, firmaturer, skoleturer, idrettsreiser, og mye mer. Et konkret eksempel vi jobber med akkurat nå er å lage et turoppleg som kan erstatte polenturer for ungdomsskolene, sier Fisketjøn.

Vil tilby bærekraftige turer

Fokuset på bærekraft har eksplodert det siste året, og reisebransjen er ikke et unntak. I følge Fisketjøn og Velde ønsker de gjennom den nye satsingen å tilby bedre, smartere og grønnere turer. De opplever nemlig at mange ønsker nå å reise bedre, smartere og grønnere, med for eksempel lokalprodusert mat og ulike tiltak for å skape «grønne turer».

-Det er nok ikke like lett å få alt like grønt, men vi skal gjøre så godt vi kan, sier de begge.

Duoen legger også vekt på å være en garantist dersom det oppstår kanselleringer som følge av pandemien.

-Mange har opplevd ulike kanselleringer og utfordringer med f.eks få igjen pengene. ReiseTeam skal være garantisten for at alt skal bli som avtalt, og rette opp om det ikke blir det. Et viktigste er at ReiseTeam skal være garantisten til en på alle måter vellykket tur, heter det i pressemeldingen.

-Det er viktig at vi skal kunne se kundene våre i øynene, sier Fisketjøn.