-Nå skal en stakkars neglisjert LinkedIn-profil få litt mer liv

08.06.2023
Norunn Skrunes i iteam, Stian Mæland i Vard Haugesund og Ingunn Solberg Harloff (i midten til høyre) ble inspirert til å bli mer aktive på LinkedIn.
Markedsføringsdagen-deltakere kaster seg over LinkedIn
LinkedIn-profilen Fredrik Fornes tar markedsførings-Norge med storm. På Markedsføringsdagen 2. juni hadde han et viktig budskap til næringslivet på Haugalandet.

-kun 4% av LinkedIn brukere publiserer innhold. 96% sitter stille og titter, sier Fornes.

Ifølge Fornes betyr dette at det i nærmeste fremtid er et stort mulighetsrom for de som velger å bli aktive på plattformen.

-Jeg solgte tjenester for over 4 millioner gjennom innboksen i LinkedIn, og det var uten å spørre noe om de ville kjøpe noe av meg, sa Fornes i innlegget sitt.

Han oppfordret deltakerne til å bli aktive på LinkedIn. Noen arbeidsdager senere begynner innleggene på LinkedIn å spre seg.

-Etter meget inspirerende ord fra Fredrik Fornes på Markedsføringsdagen til Næringsforeningen Haugalandet skal jeg nå ta sats og bli en av de aktive på LinkedIn, sier skriver daglig leder i fotballklubben Vard Haugesund, Stian Mæland.

Ingunn Solberg Harloff er salgs- og markedssjef i Destinasjon Haugesund og Haugalandet. For henne var ikke viktigheten av LinkedIn noen nyhet, men hun innrømmer å ha blitt inspirert til å satse enda mer på LinkedIn som kanal.

-Nå skal en stakkars neglisjert LinkedIn-profil få litt mer liv, skriver hun i innlegget sitt.

Norunn Skrunes er kundekonsulent i iteam. Hun ser for seg å bruke LinkedIn som et verktøy for storytelling i jobben sin fremover.

-Det er gode historier og mennesker det handler om, sier hun.

I innlegget på LinkeIn oppsummerer hun hva hun lærte fra innlegget til Fornes.

-Begynn NÅ! Ikke vent til siste året av studiene: En personlig merkevare bygges ikke over natten, skriver hun.