95-åringen Olaussens Metall gir 95.000 kroner til Demensforeningen!

13.12.2023
Olaussen Metall  med gavesjekk til Nasjonalforeningen Haugaland Demensforening. Fra venstre HMS-ansvarlig i Olaussen Metall Trond Sternhoff , Torill Harneshaug, Bente Utvik , Cecilie Rullestad fea Demensforeningen og daglig leder Kjell Sternhoff i Olaussen Metall
Betyr mye for arbeidet til Demensforeningen.

Olaussens Metall feirer 95 år i år, og topper et år med sterkt fokus på samfunnsansvar med å overrekke en stor sjekk til Haugaland demensforening.

Nasjonalforeningen Haugaland demensforening gjør en så god og viktig jobb at de fortjener all støtte de kan få, mener eier og daglig leder i Olaussens Metall, Kjell Sternhoff.

– Vi har hele tiden fokus på samfunnsansvaret, og mener at alle som har muligheten til det bør hjelpe. Det er fint å kunne bidra til at fine foreninger som Demensforeningen kan fortsette å gjøre en fantastisk jobb, sier Sternhoff.

Tirsdag 12. desember ble sjekken på hele 95.000 kroner overrakt i Olaussens Metall sine lokaler på Raglamyr.

– Siden vi fyller 95 år dette året, så tenkte vi det kunne være fint å slå på stortromma og gi nettopp 95.000 kroner til Demensforeningen, forteller Sternhoff.

Da Haugaland demensforening mottok nyheten om pengegaven, ble de både glade og takknemlige.

– Vi takker hjerteligst, og vi vil gjøre vårt beste for å bruke gaven til nytte og glede for personer med demenssykdom og deres pårørende. Vi har allerede flere idéer om hva vi skal gjøre i tiden fremover, kommenterer styret.