Årets Leder & HR-dag 7. oktober - Programmet er klart!

19.08.2021
Stor stemning på fjorårets Leder & HR-dag.
God ledelse har aldri vært viktigere – og aldri vanskeligere…
«Mot Normalt» er tittelen på årets Leder & HR-dag, som går av stabelen 7. oktober i Maritim Hall.

-Året vi har lagt bak oss, har definitivt vært et år «mot normalt». Og er det en ting koronakrisen har lært oss, er det at tydelig ledelse, kommunikasjon – og det å kjenne sitt team er nøkkelen for å lykkes. Og det er dette som er grunnlaget for årets program, sier prosjektleder Ingeline Kaldestad.

Allsidig og aktuelt
Sammen med kollega Hilde Øygarden og programkomitéen, bestående av Odd Mangor Einarsen fra Gassco, Ellen Myklebust fra Coop Sørvest og Anne Britt Gjøsæther fra NAV, er det jobbet godt for å sette sammen årets program. At det også er de rette foredragsholderne, er selvsagt svært viktig – og når alt nå er på plass, er det med stor glede vi presenterer programmet, fastslår Kaldestad – og fortsetter: Samarbeidspartner Human har bidratt med faglige innspill og gode idéer – og har bl.a sørget for at samtlige deltakere vil få muligheten til å gjennomføre en personlighetstest i forkant av arrangementet.
-Vi tror dette er et ganske så unikt tilbud ifm. en konferanse – så vi er både stolte og glade for samarbeidet med Human og Assessio om dette, sier Kaldestad, som understreker at testene behandles anonymt – og i henhold til GDPR:  -Nei, vi har ingenting med verken gjennomføring eller behandlingen av de enkelte testene, smiler hun. -Dette er kun forbeholdt den enkelte deltaker.
Det som imidlertid ikke er like konfidensielt er sofapraten med 3 lokale ledere, som har sagt seg villig til å dele egne resultater fra sin test. Så kan en jo gløtte på egne resultater – og se hva som er likt og hva som er ulikt. Odd Arild Sævik og Geir Haraldseid gir gode innspill og forklaringer i forkant og under samtalen, som gjør det overførbart til egen organisasjon.

-Det å få en grundig gjennomgang av nytten og ikke minst bruken av personlighetstester, er vi overbevist om vil være nyttig, både i forhold til nyansettelser, men også i forbindelse med å sette sammen effektive team, påpeker Kaldestad.

Fenriken
Mestring, endring, kommunikasjon og juss er også temaer som får stort fokus i løpet av dagen. -I tillegg er det selvsagt bare å se fram til et lærerikt, motiverende og sikkert også humoristisk foredrag med og av selveste Fenriken, som brenner for tydelighet og god ledelse, avslutter en fornøyd Ingeline Kaldestad.

Mer info om arrangementet finner du her: https://lederhrdagen.nforeningen.no/