Bømlo næringsråd ansetter ny daglig leder

10.05.2021
Bømlo næringsråd har ansatt Nina Ingvaldsen som daglig leder i Bømlo næringsråd fra 1. mai 2021.
Ingvaldsen kommer fra stillingen som daglig leder i industriklyngen NMEC på Rubbestadneset, og fra same dato er Bømlo næringsråd og NMEC samorganisert. NMEC drives gjennom næringsrådet, og fortsetter som en egen forening, heter det i en pressemelding.

-De store industriutviklingsprosjektene en har i Bømlo kommune i dag, både på Rubbestadneset, Langevåg og Kvednavikjo, krever at vi styrker samarbeidet mellom lokale næringslivsaktører i enda større grad enn tidligere, sier styreleder i Bømlo næringsråd Simon Nesse Økland.

-Jeg ser veldig fram til å jobbe med å fremme interessene til det samlet næringslivet på Bømlo, sier Nina Ingvaldsen.

-De aktørene jeg har jobbet med fram til nå gjennom NMEC, viser et framoverlent og proaktivt næringsliv som er opptatt av å skape arbeidsplasser, og jeg er trygg på at øvrig næringsliv på Bømlo er like drivende dyktige som de jeg har fått gleden av å samarbeide med hittil, sier hun.

Bømlo næringsråd har nylig lansert siden Opplev Bømlo (www.opplevbomlo.no), der en presenteres turist- og handelsbedrifter på Bømlo på et sted. Siden viser også opplevelser og attraksjoner i kommunen for både lokalbefolkning og tilreisende.

-Det å gjøre næringslivet synlige for hverandre, og legge til rette for mer samarbeid vil være et satsingsområde for næringsrådet i tiden framover, forteller Ingvaldsen.
Arbeidsmarked