De vant!

30.08.2021
Appex står bak standen til Optimar, som ble kåret til "Beste stand 2021" på Aqua Nor sist uke.
Design- og teknologibyrået Appex fikk topp-plassering på verdens største messe for akvakulturteknologi…

Messemarkedet har ligget med brukket rygg siden mars 2020, men ser nå ut til å løsne igjen. Sist uke var det full aktivitet på Aqua Nor, verdens største messe for akvakulturteknologi  - og havbruksnæringens viktigste møteplass. Messen samler titalls-tusen besøkende hvert år og har over 500 utstillere.

Appex har designet og produsert to av de tre nominerte til «Beste stand 2021», og vinneren ble Optimar! Også Salt Ship Design fra Stord fikk topplassering.

— Vi er veldig fornøyd med å ha to av tre blant de nominerte med over 500 deltakere i konkurransen, sier Anne Grete Müller i Appex. Hun leder kommunikasjonsteamet som har designet og bygget messestandene gjennom tverrfaglige prosjekter med både designere, teknologer, håndtverkere og prosjektledere.

Vinneren Optimar deltok i år med et helt nytt konsept tatt ut i en toetasjes åpen løsning. Standen ble blant annet anerkjent som iøynefallende og funksjonell, underbygget med engasjerende og profesjonelt markedsmateriell.

Snudd oss rundt på rekordtid
Det hersket lenge usikkerhet om messen i det hele tatt kunne gjennomføres, og både leverandør og kunde har måttet leve med en god dose is i magen gjennom vår- og sommermånedene. Gleden var derfor stor da det ble klart at et fysisk Aqua Nor i 2021 var en realitet.

— Etter en lang og usikker periode i messemarkedet føles det ubeskrivelig godt å være tilbake! Dedikerte ansatte hos oss fikk det plutselig veldig travelt og har fått gjennomført noen imponerende leveranser på minimalt med tid. Da er det ekstra kjekt å få en slik anerkjennelse, for hele to av bidragene våre, sier Müller.

Juryens begrunnelse:
Optimar-standen har gjennom hele messen vært svært godt besøkt. De har i tillegg laget en svært iøynefallende stand med svært pent design. En av mange ting som får besøkende til å stoppe opp er baristaen som møter deg ved den ene inngangen til standen. I tillegg kommer det raskt annet standpersonell i møte til nye besøkende som tar turen innom. Optimars leveranse til målgruppen er tydelig kommunisert i alle retninger, og videre underbygget med engasjerende og profesjonelt markedsmateriell. I tillegg var standen svært funksjonell, med både sittegrupper, ståbord og eget rom for private møter.